EREA blijft inzetten op kwaliteit

ISO 9001 is de wereldwijde norm voor kwaliteitsmanagementsystemen. Deze norm focust op de effectiviteit van de bedrijfsprocessen met het oog op klantentevredenheid.

De nieuwste versie van ISO 9001 (ISO 9001: 2015) kijkt met een bredere bril naar kwaliteitsmanagement. Ten eerste zorgt de nieuwe norm ervoor dat kwaliteitsmanagement in lijn is met de business-strategie. Ten tweede zorgt de nog grotere betrokkenheid van het topmanagement bij het managementsysteem voor meer motivatie met betrekking tot het behalen van doelstellingen en realiseren van verbeteringen.

En het Risico & Opportunity Management tenslotte, dat centraal staat in de nieuwe versie van ISO 9001, helpt organisaties om na te gaan welke elementen de klantentevredenheid kunnen verstoren of versterken en acties te nemen om de risicofactoren aan te pakken of kansen te benutten.

Transformatorfabrikant EREA stoomt zich volop klaar voor dit belangrijke nieuwe ISO 9001-certificaat. “Kwaliteit is en blijft voor EREA een topprioriteit”, zegt general manager Jeroen Goetschalckx. “Dit willen we dan ook extra benadrukken door tegen september 2017 het ISO 9001:2015 certificaat te behalen.”

Tevreden klanten

De nieuwe ISO 9001-norm helpt EREA om nog kwalitatiever te werken en de klanttevredenheid nog verder te verhogen. “Kwaliteit is iets waarop we binnen elk segment van onze organisatie inzetten. Een vereiste om onze klanten tevreden te stellen.”

Recent articles

There is no doubt about it, the trend towards electric vehicles is here to stay. Motorists who purchase such a vehicle also need a charging station. But there lies the rub, as Belgium has an atypical grid.